
Het is weer december, en dat betekent voor velen maar één ding: De feestdagendrukte komt er weer aan. Als fiere zaakvoerder, weet u uiteraard dat bepaalde perioden van het jaar extra belangrijk zijn om nieuwe klanten te scoren, of je huidige klanten extra tevreden te stellen. Denk maar aan Pasen, Halloween, Black Friday, en uiteraard: Kerstmis!
Maar nu de grote vraag: Hoe ga je te werk om uit te pakken met jouw zaak tijdens de kerstperiode? – woordspeling!-
Simpel: Denk hier goed over na en neem je tijd. En wees gerust, met een paar ‘basis’ brainstorm sessies en wat hulp van bijvoorbeeld een online marketing bureau, kom je al heel ver!
Tip 1: Thema-tijd!
De winkelstraten zijn tijdens de feestdagen versierd met kerstbomen, kerstlampjes en andere feestelijke decoratie. Zaakvoerders doen dat om de consument in de feeststemming te brengen met als doel om meer verkoop te stimuleren. Ook voor jouw website of webshop kun je deze strategie inzetten. Dit is niet alleen interessant voor de aankleding van je website maar ook voor verschillende andere kanalen! We geven je graag een overzicht van verschillende mogelijkheden waarin je een feestdagen thema kunt implementeren:
Tip 2: Verzin originele acties
Originele acties kunnen veel aandacht opleveren voor je Facebookpagina, website of webshop. Dit is dus een ideale manier om iets aan de buitenwereld te laten horen! Wil jij zelf aan de slag met een ludieke actie maar weet je niet hoe je dit goed kunt aanpakken? Het is verstandig om de volgende punten alvast in kaart te brengen:
Tip 3: Speel de gids in hun zoektocht
Keuzestress! Het kiezen van pakjes is voor sommigen een leuke bezigheid, voor anderen een hel! Maak het daarom de mensen makkelijk. Maak een soort van gids/brochure dat je in je winkel legt of online weggeeft. Bijvoorbeeld:
Tip 4: Kerstkaartje
Het is misschien maar een kleine tip, maar eentje die zeker gewaardeerd zal worden door je klanten! Het hoeft niet altijd online te zijn, mensen vinden het ook nog altijd leuk om een persoonlijke (handgeschreven is leuk!) kerstkaart te ontvangen.
Tip 5: Extraatje
Leg je klanten met kerst wat extra in de watten. Geef een leuk cadeau bij een aankoop of een behandeling aan je klanten. Dit zijn dingen die klanten blijven herinneren, zo blijf je in de top-of-mind zitten.
Tip 6: Vooral niet stressen!
‘Ik weet niet waar te beginnen’, ‘Ik ken niets van Facebook marketing’, ‘Ik kan geen kerstkaarten ontwerpen’. Vooral – niet – stressen! Ben je op zoek naar creatieve ideeën of heb je hulp nodig bij de uitvoering? Neem gerust contact met ons op voor de mogelijkheden!
We helpen je graag bij het vormgeven van een creatieve en originele campagne! NewFront is voor alle marketing acties ook telefonisch bereikbaar via: +32 474 98 85 06 of via email.